歌詞

I've known it for a long time

我很早就知道

Daddy wakes up to a drink at night

爸爸晚上醒來就會去喝酒消愁

Disappearing all night

整晚消失

I don't wanna know where he's been lying

我對他在哪裡酩酊大醉沒有興趣

I know what I wanna do

我知道自己想要的是什麼

I wanna runaway

我想要逃離

Runaway with you

和你一起逃得遠遠的

Gonna grab clothes, six in the morning, go

拿好衣服 早晨六點 出發吧

 

How long could you leaving?

你能逃離現實多久

Well dad just don't expect me back this evening

爸爸可不期盼我今晚回來

Oh it could take a bit of time to heal this

想要治愈心靈需要些時間

It's been a long day

這將是漫長的一天

Thumb on side of the roadway but

在路邊伸出拇指想要搭便車

 

I love him from the skin to my bones

即使我打心底地愛我爸爸

But I don't wanna live in his home

但我不想和他同住一屋簷下

There's nothing to say cause he knows

沒什麼好說的因為他知道

I'll just runaway and be on my own

這是一場屬於我自己的逃脫

 

I've never seen my dad cry

我從沒見過我爸落淚

Cold as stone in the kitche light

他總是在廚房的燈光下冷漠得像塊石頭

I'll tell you it's about time

我一直認為這只是時間問題

But I was raised to keep quiet

我從小到大都沉默不說

This is what I'm gonna do

但此刻這就是我想做的

Gonna runaway, gonna make that move

我想要逃離 逃離這裡

Gonna grab clothes, and when it's morning, go

拿好衣服 天一亮 就走吧

 

How long could you leave him?

你能離開他多久

Well dad just don't expect me back this evening

爸爸可不期盼我今晚回來

Oh it could take a bit of time to heal this

想要治愈心靈需要些時間

It's been a long day

這將是漫長的一天

Thumb on side of the roadway but

在路邊伸出拇指想要搭便車

 

I love him from the skin to my bones

即使我打心底地愛我爸爸

But I don’t wanna live in his home

但我不想和他同住一屋簷下

There's nothing to say cause he knows

沒什麼好說的因為他知道

I'll just runaway and be on my own

這是一場屬於我自己的逃脫

 

Backpack, and a flat cap, turned to the back as I packed my clothes up

雙肩包 鴨舌帽 放回原處

My dad wasn’t down with that plan to attack, intends to show love

我爸沒有如我計劃中出現 表現他的愛

I don't wanna live this way

我不想如此這般生活

Gonna take my things and go

將要帶著行李出發上路

If things change in a matter of days

如果幾天之內計劃有變

Could be persuaded to hold on

他的勸說會有效的

Mama was the same

媽媽也是如此

None of us are saints I guess that god knows that

我想上帝也知曉人類都不是聖人

I don't wanna runaway

我不想逃離現實了

And one of these days I might just show that

這幾天我或許會有所表現

Put my home in a suitcase

把手機扔進行李箱

Tie both shoe laces and hope that

把鞋帶都係好

Things change, but for now I leave town with a backpack on my shoulder

計劃有變 但我正背著雙肩包離開這座小鎮

 

But I love him from the skin to my bones

即使我打心底地愛我爸爸

But I don't wanna live in his home

但我不想和他同住一屋簷下

There's nothing to say cause he knows

沒什麼好說的因為他知道

I'll just runaway and be on my own

這是一場屬於我自己的逃脫

arrow
arrow

    QinXin 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()