作詞/作曲:Ed Sheeran

歌詞

No I don't wanna hate you

不,我不想恨你

Just wish you'd never gone for the man

只是希望你離開了那個男人

And waited two weeks at least

我至少等了兩週

Before you let him take you

在他帶走你之後

I stayed true

我就知道事實了

I kind of knew you liked the dude

你喜歡這個傢伙

From private school

從上學時

He's waiting for the time to move

他就開始等待著時機

I knew he had his eyes on you

我知道他關注著你

He's not the right guy for you

他不是最適合你的人

Don't hate me cos I write the truth

不要因為我寫下真相就恨我

No I would never lie to you

不,我永遠不會對你說謊

But it was never fine to lose you

但我也不想失去你

And what a way to find out

如果這一切

It never came from my mouth

不是出自我口該多好

You never changed your mind

你不會改變你的想法

But you were just afraid to find out

你只是害怕真相

But f- it,

但是我

I won't be changing the subject I love it

不會改變 我愛的決定

I'll make your little secret public its nothing

我將讓你的小秘密公開

I'm just disgusted with the skeletons

我只是討厭虛偽

You sleep with in your closet

睡在你的壁櫥裡

To get back at me

來報復我被困的是我

Trapped and I'm lacking sleep

我卻無法入睡

Fact is you're mad at me

事實是你生我的氣

Because I backtrack so casually

因為我那麼隨便的放棄

You're practically my family

你真是我的家人

If we married then

如果我們結婚

I'll guess you'd have to be

我猜你會的

But tragically our love

但是我們的愛很可悲

Just lost the will to live

並無存活的機率

But would I kill to give it one more shot

但是我幾乎扼殺了我們相愛的所有可能

I think not

我想我並不是

 

I don't love you baby

並不是不愛你,寶貝

I don't need you baby

並不是不愛你,寶貝

I don't want you no

並不是不念你,寶貝

Anymore

不再

 

I don't love you baby

並不是不愛你,寶貝

I don't need you baby

並不是不愛你,寶貝

I don't wanna love you no

並不是不想要你的愛

Anymore

不再

 

Recently I tend to zone out

最近我渾然無覺

Up in my headphones to Holocene

哪怕聽著快歌也無感

You promised your body

你對自己承諾

But I'm away so much

但我已遠離

I stay more celibate than in a monastery

我單身久了跟在修道院沒什麼差別

Im not cut out for life on the road

我並不是想跳過人生的路

Cos I didn't know I'd miss you this much

因為我不知道我會這麼想念你

And at the time we'd just go, so sue me

我們剛開始的時候,你就向我求愛

I guess I'm not the man that you need

我想我不是你需要的那個人

Ever since you went to uni

自從你上了大學

I've been sofa surfing with a rucksack

我和我的帆布背包躲在沙發里

Full of less cash and I guess

總是缺錢

That could get bad

情況會變得糟糕

But when I broke the industry

但是當我破了這行的記錄

That's when I broke your heart

那時我傷了你的心

I was supposed to chart and celebrate

我應該慶祝

But good things are over fast

但是美好的事物總是消逝的太快

I know it's hard to deal with and see this

我知道這很難處理

I tend to turn you off

我試著討厭你

And switch on my professional features

投身我擅長的領域

Then I turn the music off

我關掉音樂

And all I'm left with is to pick up

留下自己撿起

My personal pieces, Jesus

我碎裂的心

I never really want to believe this

我從沒想相信這

Got advice from my dad and he

有我的爸爸和他的建議

Told me that family is all

告訴我,家庭才是一切

I'll ever have and need

我曾經擁有的和想要的

I guess I'm unaware of it

我想我不知道究竟是什麼

Success is nothing

成功並不意味著什麼

If you have no one left to share it with

如果你連一個分享著喜悅的人都沒有

 

I don't love you baby

並不是不愛你,寶貝

I don't need you baby

並不是不愛你,寶貝

I don't want you no

並不是不念你,寶貝

Anymore

不再

 

I don't love you baby

並不是不愛你,寶貝

I don't need you baby

並不是不愛你,寶貝

I don't wanna love you no

並不是不想要你的愛

Anymore

不再

 

And since you left

自從你離開

I've given up my days off

我已經放棄我的休息時間

It's what I need to stay strong

我需要堅強

I know you have a day job

我知道你也有工作

But mine is 24/7

但我的是全天無休

I fell like writing a book

我就像寫一本書

I guess I lied in the hook

我想我撒了謊

Cos I still love you

因為我依然愛你

And I need you by my side if I could

如果可以的話我需要你在我身邊

The irony is if my career

具有諷刺意味的是,如果我放棄我的事業

And music didn't exist

我的音樂也就不復存在

In 6 years

在6年裡

Yeah you'd probably be my wife with a kid

是的你可能會是我的妻子

I'm frightened to think

我害怕去思考

If I depend on cider and drink

我依賴著酒精和煙

And lighting a spliff

讓自己不去胡思亂想

I fall into a spiral and its

我陷入無法自拔的漩渦

Just hiding my misguiding thoughts

只是隱藏我的想法

That I'm trying to kill

我要遏制住那不該有的想法

And I'd be writing my will before I'm 27

在27歲之前我寫著自己的想法

I'll die from a thrill

我將死於悸動

Go down in history as just a wasted talent

記錄在歷史上只是個可惜的人才

Can I face the challenge

我能面對挑戰嗎

Or did I make a mistake erasing

或是抹去我犯的錯

It's only therapy

這只是自我安慰

My thoughts just get ahead of me

我愛胡思亂想

Eventually I'll be fine

最終我會沒事的

I know that it was never meant to be

我知道我從未想過會這樣

Either way I guess I'm not prepared

不管怎樣我想我沒有準備好

But I'll say this

但我會這樣說

These things happen for a reason

這些事情的發生是有原因的

And you can't change

你無法改變

Take my apology

接受我的道歉

I'm sorry for the honesty

真心的說聲對不起

But I had to get this off my chest

但我不得不學著忘記一起

 

I don't love you baby

並不是不愛你,寶貝

I don't need you baby

並不是不愛你,寶貝

I don't want you no

並不是不念你,寶貝

Anymore

不再

 

I don't love you baby

並不是不愛你,寶貝

I don't need you baby

並不是不愛你,寶貝

I don't wanna love you no

並不是不想要你的愛

Anymore

不再

arrow
arrow

    QinXin 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()