I wanna be drunk when I wake up
我希望醒來時依然微醉
On the right side of the wrong bed
在錯誤的床上,正確的那邊
And every excuse I made up
我編造的每一個藉口
Tell you the truth I hate
說實話自己都覺得厭惡
What didn't kill me
致命的絕境
It never made me stronger at all.
一點也沒有讓我變得更堅強
Love will scar your make-up lip sticks to me
愛情會把我對你的美好印象完全撕碎
So now I'll maybe leave back there
所以現在我把愛留在了過去
I'm sat here wishing I was sober
我坐在這裡,希望自己能夠清醒
I know I'll never hold you like I used to.
我知道已經再也不能像從前那樣擁抱你

But our house gets cold when you cut the heating
但是沒有了你,我們的房子開始變得冰冷
Without you to hold I'll be freezing
無法擁抱你讓我心寒至極
Can't rely on my heart to beat it
無法讓心臟正常搏動
'Cause you take part of it every evening
只因每晚想你想到痛徹心扉
Take words out of my mouth just from breathing
不經意間脫口而出的話語
Replace with phrases like when you're leaving me.
每次都是“你什麼時候離開我的?”
Should I, should I?
何必,何必如此呢?
Maybe I'll get drunk again
也許我會再次灌醉自己
I'll be drunk again
我會再次灌醉自己
I'll be drunk again
會再次灌醉自己
To feel a little love
只為感受那一點點的愛
I wanna hold your heart in both hands
我想將你的心捧於雙手之上
I'll watch it fizzle at the bottom of a Coke can
我會呆呆地看著可樂瓶底部冒著的氣泡
And I've got no plans for the weekend
這個週末我毫無計劃,獨自在家
So shall we speak then
我們是否能再談談
Keep it between friends
繼續做普通朋友
Though I know you'll never love me like you used to.
雖然我知道你再也無法,像從前那樣愛我
There maybe other people like us
或許有人就如同你我
You see the flicker of the clip when they light up
他們會看到彼此間擦出愛的火花
Flames just create us, burns don't heal like before
就是這火花造就了你我,但這感覺再也不像從前
You don't hold me anymore.
你再也不會擁抱我
On cold days Coldplay's out like the band's the name
我聽著酷玩樂隊,感覺如同樂隊的名字般寒冷
I know I can't heal things with a hand shake
我知道光是握手已經無法言和
You know I can't change as I began saying
你知道我無法改變,就像我說的那樣
You cut me wide open like landscape
你將我傷得很深,如同峽谷絕壁
Open bottles of beer but never champagne
大口灌著啤酒,但香檳我從沒碰過
We' ll applaud you with the sound that my hands make.
現在我拍手為你喝彩

Should I, should I?
何必,何必如此呢?
Maybe I'll get drunk again
也許我會再次灌醉自己
I'll be drunk again
我會再次灌醉自己
I'll be drunk again
會再次灌醉自己
To feel a little love.
只為感受那一點點的愛

All by myself
獨自一人
I'm here again
如今我又
All by myself
獨自一人
You know I'll never change
你知道我再也無法改變
All by myself
獨自一人

All by myself
獨自一人
I'm just drunk again
就讓我再醉一次
I'll be drunk again
就讓我再醉一次
I'll be drunk again
就讓我再醉一次
To feel a little love.
只為感受那一點點的愛

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 QinXin 的頭像
    QinXin

    QinXin的部落格

    QinXin 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()