作詞/作曲:Ed Sheeran / Johnny Mcdaid

歌詞

 

Loving can hurt

愛會讓人傷心

Loving can hurt sometimes

愛有時總會讓我們傷心

But it’s the only thing that I’ve known

但這卻是我唯一明白的事情

When it gets hard

當愛陷入困頓艱難

You know it can get hard sometimes

你知道有時我們總會遇到困難

It is the only thing that makes us feel alive

而愛就是讓我們感覺到活著的唯一存在

 

We keep this love in a photograph

我們用照片將愛定格

We made these memories for ourselves

為彼此留下回憶的深刻

Where our eyes are never closing

照片裡的你我笑眼永遠閃爍

Our hearts hearts were never broken

相愛的心永遠不會支離剝落

And times forever frozen still

而時間也永遠停留在那最美一刻

 

So you can keep me inside the pocket of your ripped jeans

這樣你就可以將我藏進你的牛仔褲袋裡

Holding me close until our eyes meet

與我緊緊相擁 直到四目相遇

You will never be alone

從此你再也不會孤單無依

Wait for me to come home

等我回家

 

Loving can heal

愛能將一切治愈

Loving can mend your soul

愛能撫慰你孤單的心靈

And it’s the only thing that I’ve known

這是愛教會我的唯一的事情

I swear it will get easier

我知道我可以少一點傷心

Remember that with every piece of ya

當我回憶起與你的點點滴滴

And it’s the only thing to take with us when we die

這也是我們離去時唯一能帶走的東西

 

We keep this love in a photograph

我們用照片將愛定格

We made these memories for ourselves

為彼此留下回憶的深刻

Where our eyes are never closing

照片裡的你我笑眼永遠閃爍

Our hearts were never broken

相愛的心永遠不會支離剝落

And times forever frozen still

而時間也永遠停留在那最美一刻

 

So you can keep me inside the pocket of your ripped jeans

這樣你就可以將我藏進你的牛仔褲袋裡

Holding me close until our eyes meet

與我緊緊相擁 直到四目相遇

You won’t ever be alone

從此你再也不會孤單無依

 

And if you hurt me that’s okay baby

就算有天你傷害了我 親愛的那也沒關係

Only words bleed

言語會哭泣但我不會傷心

Inside these pages you just hold me

在那些相片裡你依然將我抱得很緊

And I will never let you go

我也絕不讓你離去

Wait for me to come home

等我回到你身邊 等我再次將你抱緊

Wait for me to come home

等我回家
Wait for me to come home

等我回家
Wait for me to come home

等我回家
Wait for me to come home

等我回家

 

And you could fit me inside the necklace you got

你也許會把我的照片嵌進你十六歲生日時

When you were sixteen

買到的那條項鍊裡

Next to your heart right where I should be

與你的心跳無比靠近 那才是我理想的歸屬之地

Keep it deep within your soul

我深藏其中撫慰你的心靈

 

And if you hurt me

就算有天你傷害了我

But that’s okay baby

親愛的那也沒關係

Only words bleed

言語會哭泣但我不會傷心

Inside these pages you just hold me

在那些相片裡你依然將我抱得很緊

And I won’t ever let you go

我也絕不讓你離去

 

When I’m away

當我有天真的離去

I will remember how you kissed me

我會記得我們相擁親吻的場景

Under the lamppost back on 6th street

和六號大街的路燈下那個最美的你

Hearing you whisper through the phone

還能依稀聽到你在電話那頭的溫柔低語

Wait for me to come home

說你會等著我回去

arrow
arrow

    QinXin 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()