作詞/作曲:Amy Wadge / Ed Sheeran

歌詞

When your legs don't work

當你腿腳不再如

Like they used to before

從前那般靈活

And I can't sweep you off of your feet

當我也不再如從前讓你神魂顛倒

Will your mouth

你會不會

Still remember the taste of my love

還記得我們相愛的點滴滋味

Will your eyes

你的笑顏

Still smile from your cheeks

又是否會如從前那般閃爍

 

And darling

親愛的

I will be loving you 'til we're 70

就算我們年入古稀我也依然愛你

And baby

我的寶貝

My heart could still fall as hard at 23

我的心跳依舊如23歲遇見你時那般劇烈不息

And I'm thinking 'bout

我也一直在想

How people fall in love in mysterious ways

人們是怎樣不知不覺就墜入愛河裡

Maybe just the touch of a hand

也許只因掌心的觸碰溫暖的傳遞

Well me

而我呢

I fall in love with you every single day

我每一天都比從前更愛你

And I just wanna tell you I am

只想讓你知道我是如此愛你

 

So honey now

我的甜心

Take me into your loving arms

讓我融化在你愛的懷抱裡

Kiss me under the light of a thousand stars

讓我們擁吻在星光熠熠的夜空裡

Place your head on my beating heart

側耳傾聽 我為你心跳不息

I'm thinking out loud

我不禁的想

That maybe we found love

也許我們就是在這樣的時刻裡

Right where we are

找到彼此 找到愛

 

When my hair's all

當我頭髮變得花白 落滿一地

But gone and my memory fades

記性也一天天退化

And the crowds don't remember my name

周圍人也都記不起我的名

When my hands don't play

雙手也再沒有力氣

The strings the same way

為你彈奏一曲

I know you will still love me the same

我知道即使這樣你還會愛我如一

 

'Cause honey your soul could never grow old

你充滿愛的心也永遠不會老去

It's evergreen

反而仍然青春不息

And baby your smile's forever

你的笑臉

In my mind and memory

也會永遠印在我腦海裡

 

I'm thinking 'bout how people

我一直在想

Fall in love in mysterious ways

人們是怎樣不知不覺就墜入愛河裡

Maybe it's all part of a plan

也許一切都是命中註定

Well I'll just keep on

我有時可能會犯同一個錯誤

Making the same mistakes

犯同一個錯誤惹你生氣

Hoping that you'll understand

但希望你能明白我的心

 

But baby now

親愛的

Take me into your loving arms

讓我融化在你愛的懷抱裡

Kiss me under the light of a thousand stars

讓我們擁吻在星光熠熠的夜空裡

Place your head on my beating heart

側耳傾聽 我為你心跳不息

Thinking out loud

我不禁的想

That maybe we found love

也許我們就是在這樣的時刻裡

Right where we are

找到彼此 找到愛

 

So baby now

親愛的

Take me into your loving arms

讓我融化在你愛的懷抱裡

Kiss me under the light

讓我們擁吻在星光熠熠

Of a thousand stars

的夜空裡

Oh darling place your head

側耳傾聽

On my beating heart

我為你心跳不息

I'm thinking out loud

我不禁的想

That maybe we found love

也許我們就是在這樣的時刻裡

Right where we are

找到彼此 找到愛

 

Oh baby we found love

也許我們就是在這樣的時刻裡

Right where we are

找到彼此 找到愛

And we found love right where we are

這樣的我愛上這樣的你 在這樣的時刻裡

arrow
arrow

    QinXin 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()