作詞/作曲:Ed Sheeran / Johnny Mcdaid

歌詞

 

She is the sweetest thing that I know

她是我見過最貼心的女孩兒

Should see the way she holds me when the lights go low

當前路暗淡她總會領我回到正岸

Shakes my soul like a pothole every time

像心之缺口將我靈魂滌蕩

Took my heart upon a one way trip

帶著我心踏上那單程旅行的精彩

Guess she went wandering off with it

我想她也在任心游移自由搖擺

Unlike most women I know

不同於我熟知的大多數女孩

This one will bring it back whole

這個她把我想愛的心一整個都帶了回來

Daisies, daisies perched upon your forehead

"雛菊啊雛菊 一圈圈在你頭頂圍繞停留"

Oh my baby, lately I know

噢親愛的 最近我才明白

 

That every night I'll kiss you, you'll say in my ear

在每個我吻著你的夜晚 你都會在我耳邊問

Oh we're in love, aren't we?

噢我們是相愛了 是嗎

Hands in your hair

手輕掠過你的發

Fingers and thumbs, baby

四指 拇指輕輕掠下 親愛的

I feel safe when you're holding me near

當你將我抱緊我感覺無比安心

Love the way that you conquer your fear

也喜歡你這樣為我對抗著內心恐懼

You know hearts don't break around here

你知道 在我這裡心碎都將離你遠去

Oh yeah, yeah, yeah

Oh yeah, yeah, yeah

Yeah-yeah, yeah-yeah

Yeah-yeah, yeah-yeah

 

She is the river flowin' Orwell

她似那緩緩流入奧威爾的河

And tin wind chimes used for doorbells

似那錫製風鈴在門頭輕唱著歌

Fields and trees and her smell fill my lungs

田野樹木和她的芳香沁我心脾

Spend my summertime beside her

整個明媚夏天都和她一起度過

And the rest of the year the same

接下來的年月也都要一起度過

She is the flint that sparks the lighter

她是那引燃火器的火石

And the fuel that will hold the flame, oh

是讓火焰熊熊不絕的燃料

Roses, roses laid upon your bed spread, oh my

“玫瑰啊玫瑰 一簇一簇鋪滿你的床幃”

All this, all this I know

這些心情 我都明白

 

That every night I'll kiss you, you'll say in my ear

在每個我吻著你的夜晚 你都會在我耳邊問

Oh we're in love, aren't we?

噢我們是相愛了 是嗎

Hands in your hair

手輕掠過你的發

Fingers and thumbs, baby

四指 拇指輕輕掠下 親愛的

I feel safe when you're holding me near

當你將我抱緊我感覺無比安心

Love the way that you conquer your fear

也喜歡你這樣為我對抗著內心恐懼

You know hearts don't break around here

你知道 在我這裡心碎都將成為過去

Oh yeah, yeah, yeah

Oh yeah, yeah, yeah

Yeah-yeah, yeah-yeah

Yeah-yeah, yeah-yeah

 

Well, I've found love inside

我找到了內心的真愛

The arms of the woman I know

安然在那女孩的臂彎

She is the lighthouse in the night

她是那黑夜之中的燈塔

That will safely guide me home

指引我平安到家

And I'm not scared of passing over

我不再對逝去心懷恐懼

Or the thought growing old

亦或是那害怕變老的心情

'Cause from now until I go

因為從現在到我離去的那天

 

Every night I kiss you, you'll say in my ear

在每個我吻著你的夜晚 你都會在我耳邊問

Oh we're in love, aren't we?

噢我們是相愛了 是嗎

Hands in your hair

手輕掠過你的發

Fingers and thumbs, baby

四指 拇指輕輕掠下 親愛的

I feel safe when you're holding me near

當你將我抱緊我感覺無比安心

Love the way that you conquer your fear

也喜歡你這樣為我對抗著內心恐懼

You know hearts don't break around here

你知道 在我這裡心碎都將成為過去

Oh yeah, yeah

Oh yeah, yeah

 

Every night I kiss you, you'll say in my ear

在每個我吻著你的夜晚 你都會在我耳邊問

Oh we're in love, aren't we?

噢我們是相愛了 是嗎

Hands in your hair

手輕掠過你的發

Fingers and thumbs, baby

四指 拇指輕輕掠下 親愛的

I feel safe when you're holding me near

當你將我抱緊我感覺無比安心

Love the way that you conquer your fear

也喜歡你這樣為我對抗著內心恐懼

You know hearts don't break around here

你知道 在我這裡心碎都將成為過去

Yeah, yeah, yeah

Yeah, yeah, yeah

You know hearts don't break around here

你知道 在我這裡心碎都將不復往矣

Oh yeah, yeah, yeah

Oh yeah, yeah, yeah

arrow
arrow

    QinXin 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()