作詞/作曲:Ed Sheeran / Benjamin Levin / Johnny Mcdaid

歌詞

 

I took the supermarket flowers from the windowsill

我從窗台拾起那超市買來的鮮花

I threw the day old tea from the cup

懷念著那些舊日里的杯盞老茶

Packed up the photo album Matthew had made

打包收好弟弟馬修製作的相冊

Memories of a life that's been loved

和那被敬愛一生的美好回憶啊

Took the get well soon cards and stuffed animals

整理好寫滿“早日康復”的卡片和毛絨玩具

Poured the old ginger beer down the sink

將未喝完的薑汁啤酒倒入水槽

Dad always told me, "Don't you cry when you're down"

爸爸過去總說 即使低落也別掉下眼淚

But mum, there's a tear every time that I blink

但媽媽呀 我每一眨眼都會有奪眶的淚珠落下

 

Oh I'm in pieces, it's tearing me up, but I know

一切都在將我撕裂成片 但我知道

A heart that's broke is a heart that's been loved

破碎的心是緣於被敬愛的那顆心啊

 

So I'll sing Hallelujah

所以我輕吟祈禱著 哈利路亞

You were an angel in the shape of my mum

你就是位形神皆似媽媽的天使啊

When I fell down you'd be there holding me up

每當我落入低谷 都有你陪伴守護

Spread your wings as you go

愛的羽翼展開遍布你所到之處

And when God takes you back we'll say Hallelujah

當上帝將你帶走 我們亦安慰念起 哈利路亞

You're home

你終於到家啦

 

I fluffed the pillows, made the beds, stacked the chairs up

我輕抖著枕頭 鋪平了床 將椅子有序擺放

Folded your nightgowns neatly in a case

將你的睡袍疊好放進箱子

John says he'd drive then put his hand on my cheek

爸爸說他負責開車 並一邊將手伸過我臉頰

And wiped a tear from the side of my face

擦去我臉龐的淚花

 

I hope that I see the world as you did cause I know

我希望我能看到你所看到的世界 我知道

A life with love is a life that's been lived

充滿愛的生命勢必將永生不已啊

 

So I'll sing Hallelujah

所以我輕吟祈禱著 哈利路亞

You were an angel in the shape of my mum

你就是位形神皆似媽媽的天使啊

When I fell down you'd be there holding me up

每當我落入低谷 都有你陪伴守護

Spread your wings as you go

愛的羽翼展開遍布你所到之處

And when God takes you back we'll say Hallelujah

當上帝將你帶走 我們亦安慰念起 哈利路亞

You're home

你終於到家啦

 

Hallelujah

哈利路亞

You were an angel in the shape of my mum

你就是位形神皆似媽媽的天使啊

You got to see the person that I have become

你應該好好看看如今的我呀

Spread you wings and I know

你愛的羽翼展開遍布你所到之處

That when God took you back, he said Hallelujah you're home

當上帝將你帶走 我們亦安慰念起 哈利路亞

arrow
arrow

    QinXin 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()