歌詞

When I was six years old

六歲那年

I broke my leg

我摔斷了腿

And I was running from my brother and his friends

就在我弟弟和他朋友追著我跑的時候

And tasted the sweet perfume of the mountain grass I rolled down

就在摔倒之時我難得的品味到了這山間草地的芬芳

I was younger then

那時我還很小

Take me back to when I

能否帶我回到

 

found my heart and broke it here

聆聽過心聲也聽到過心碎的地方

Made my friends and lost them through the years

交到了好朋友也丟掉了真朋友的那些過往

And I've not seen the roaring fields in so long

好久好久我都沒再看過這故鄉停靠的岸

I know I've grown

我知道我已歷經成長

I can't wait to go home

已等不及要回到故鄉

 

I'm on my way

我正在回歸的路上

Driving at 90 down those

以90英里的時速

Country lanes

行經在這些鄉間小路上

Singing to Tiny Dancer

對著 Tiny Dancer歌唱

And I miss the way you made me feel

我會想念你曾讓我感受到的那些過往

It's real, we watched the sunset

真實美好 如我們一同看過的日落

Over the castle on the hill

在那山嶺間的城堡之上

 

Fifteen years old

十五歲時

And smoking hand-rolled cigarettes

抽著用手捲起的自製香煙

Running from the law through the backfields

沿著屋後田野自由奔跑

And getting drunk with my friends

和朋友們宿醉酩酊

Had my first kiss on a Friday night

初吻獻於一個週五的夜裡

I don't reckon that I did it right

也不確定那是否真算初吻哩

But I was younger then

那時我還那麼年輕

Take me back to when

就帶我回到

 

We found weekend jobs, when we got paid

那初次找到兼職 賺到工資的時候

We'd buy cheap spirits and drink them straight

買到便宜的劣酒便直接興奮暢飲的時候

Me and my friends have not thrown up in so long

我和我的老朋友們好久都再沒喝酒喝到吐的時候

Oh, how we've grown

我們都在成長 在遠走

I can't wait to go home

我已迫不及待要回到家中

 

I'm on my way

我已經在路上了 等我

Driving at 90 down those

以90英里的時速

Country lanes

行經在這些鄉間小路上

Singing to Tiny Dancer

對著 Tiny Dancer歌唱

And I miss the way you made me feel

我會想念你曾讓我感受到的那些過往

It's real, we watched the sunset

真實美好 如我們一同看過的日落

Over the castle on the hill

在那山嶺間的城堡之上

Over the castle on the hill

在那山嶺間的城堡之上

Over the castle on the hill

歲月如那褪不盡的落日余光

 

One friend left to sell clothes

我的朋友們一個離開故鄉賣起了衣裳

One works down by the coast

一個在海岸邊工作奔忙

One had two kids but lives alone

一個帶著兩個小孩獨自生活獨自堅強

One's brother overdosed

有個朋友的弟弟終日嗑藥 如當食糧

One's already on his second wife

還有的已經再婚告別過往

One's just barely getting by

當然也有人勉強維持在生存線上

But these people raised me

但就是他們成就了今天的我

And I can't wait to go home

我已迫不及待要回到家中

 

And I'm on my way

我已經在路上了 等我

I still remember these old

我依然記得這些

Country lanes

舊時的鄉間小路

When we did not know the answers

那時我們還不知人生的答案在何處

And I miss the way you made me feel

我會想念你曾讓我感受到的那些過往

It's real, we watched the sunset

真實美好 如我們一同看過的日落

Over the castle on the hill

在那山嶺間的城堡之上

Over the castle on the hill

歲月如那褪不盡的落日余光

Over the castle on the hill

在那山嶺間的城堡之上

arrow
arrow

    QinXin 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()