作曲 : Johnny McDaid/Ed Sheeran

歌詞

Across the sea

海的對岸

By the Tennessee skyline

田納西州的地平線上

They told me I'd find my

他們告訴我 我會找到

Hopes and my dreams

那些希望與夢想

But I'd long to be

我渴望

In the bed of my true love

躺在心愛之人的床上

Back where I came from,

回到我所來自的地方

She's waiting for me

她正等著我

So I'll make my way

所以我啟程

Through long winding country roads

走在悠遠蜿蜒的鄉村旅途上

But my heart still beats

可我的心依舊跳動

For my home and my English rose

為了我的家人我的英倫玫瑰

I told my dad

我告訴父親

On the phone it's amazing

通上電話是件特別美好的事

From the straight to the crazy the places I've been

尤其在我從平直的路走到某些瘋狂地帶之後

I long to be

我渴望

In the arms of my true love

在我摯愛之人的懷抱裡

Like he loves my mother

正如他愛著我的母親

He understands me

他理解我的

 

I spend my days

我把時日都花費在

Just travelling and playing shows

旅行與演出裡

And my heart still beats

我的心仍舊跳動

For my home and my English rose

為了我的家人我的英倫玫瑰

 

I met a man

我遇見一個男人

In the bar down in Memphis

在孟菲斯的一家酒館裡

And he told me he went there to follow his dreams

他告訴我說他為了追尋自己的夢想去到那兒

He told me "son

他說“孩子

You know I left my true love

你知道的 我錯失了真愛

For the same exact reason

與你有著同樣確切的原因

That you crossed the sea"

那就是飄洋過海

 

And I found truth

在素不相識的人們那兒

In people I've never known

我找到了答案

And my heart still beats for my home and my English rose

我的心仍舊跳動著為了我的家人我的英倫玫瑰

 

Oh, my heart still beats for my home and my English rose

我的心仍舊跳動著為了我的家人我的英倫玫瑰

Oh, my heart still beats for my home and my English rose

我的心仍舊為了我的家人我的英倫玫瑰而跳動著

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 QinXin 的頭像
    QinXin

    QinXin的部落格

    QinXin 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()