作詞/作曲:Ed Sheeran / Benjamin Levin / Johnny Mcdaid / Foy Vance / Amy Wadge / Murray Cummings

歌詞

I was twenty-four years old

我當時24

When I met the woman I would call my own

當我碰到將要屬於我的那個女人

Twenty-two grand kids now growing old

二十二歲的孩子如今也已長大

In that house that your brother bought ya

在你哥哥帶著你的那個房子裡啊

 

Oh the summer day when I proposed

在那個夏天當我準備求婚之時

I made that wedding ring from dentist gold

我以牙醫用的金子製成金戒

And I asked her father, but her daddy said, "No

在詢問他父親時遭到拒絕

You can't marry my daughter"

他說" 你不能娶我女兒"

 

She and I went on the run

於是我和她便做起了亡命鴛鴦

Don't care about religion

不在乎宗教是何眼光

I'm gonna marry the woman I love

我就要娶我心愛的姑娘

Down by the waxford border

就在那韋克斯福德郡的邊境旁

 

She was Nancy Mulligan

她叫做南希穆麗根

And I was William Sheeran

我叫做威廉希蘭

She took my name and then we were one

她冠上我姓 而後我們就此相依

Down by the waxford border

就在那韋克斯福德郡的邊境

 

Well, met her at Guy's in the second world war

在二戰時的蓋斯醫院我與她相遇

And she was working on a soldier's ward

她工作在某個傷兵病房

Never had I seen such beauty before

我從未見過如此美的景象

The moment that I saw her

就在我看到她的那一刻

 

Nancy was my yellow rose

她就如那黃玫瑰般在我心上

And we got married wearing borrowed clothes

我們穿著借來的衣服步入婚姻殿堂

We got eight children now growing old

又了八個孩子 也都長成大人模樣

Five sons and three daughters

五個兒子 三個女兒 常繞膝旁

 

She and I went on the run

我和她做起了亡命鴛鴦

Don't care about religion

不在乎宗教是何眼光

I'm gonna marry the woman I love

我就要娶我心愛的姑娘

Down by the waxford border

就在那韋克斯福德郡的邊境旁

 

She was Nancy Mulligan

她叫做南希穆麗根

And I was William Sheeran

我叫做威廉希蘭

She took my name and then we were one

她冠上我姓 而後我們就此相依

Down by the waxford border

就在那韋克斯福德郡的邊境

 

From her snow white streak in her jet black hair

她的烏黑秀發中已生出白髮

Over sixty years I've been loving her

轉眼我已愛她六十餘年了

Now we're sat by the fire in our old armchairs

我們圍在爐火旁 坐在那舊扶手椅上

You know Nancy, I adore ya

你知道的 南希 我深愛著你

 

From a farm boy born near Belfast town

作為一個農場男孩出生自貝爾法斯特鎮旁

I never worried about the king and crown

我從未對地位和權望有過焦慮或奢望

'Cause I found my heart upon the southern ground

因為我發現我的心都在這片南部的土地上

There's no difference, I assure ya

相信我 這樣的心之嚮往並不異常

 

She and I went on the run

我和她做起了亡命鴛鴦

Don't care about religion

不在乎宗教是何眼光

I'm gonna marry the woman I love

我就要娶我心愛的姑娘

Down by the waxford border

就在那韋克斯福德郡的邊境旁

 

She was Nancy Mulligan

她叫做南希穆麗根

And I was William Sheeran

我叫做威廉希蘭

She took my name and then we were one

她冠上我姓 而後我們就此相依

Down by the waxford border

就在那韋克斯福德郡的邊境

arrow
arrow

    QinXin 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()