作詞/作曲:Ed Sheeran / Timothy Mckenzie / Amy Wadge

歌詞

I gave all my oxygen to people that could breath

我給了本可以呼吸的人全部的氧氣

I gave away my money and now we don't even speak

我為誰金銀散盡卻換來沉默的如今

I drove miles and miles but would you do the same for me

我為你奔襲過千里萬里可你又是否會對我如一

Oh honestly

噢說真話吧

Offered up my shoulder just for you to cry upon

獻上雙肩只為讓誰難過時倚靠著哭泣

Gave you constant shelter and a bed to keep you warm

給你永恆庇護和棲息之處只為溫暖你

They gave me the heartache and in return I gave a song

他們留下給我心痛而我卻只能轉化成一首歌曲

It goes on and on and on

總是這樣的結局

 

Life can get you down so I just numb the way it feels

生活會讓人沮喪所以我選擇麻木掉感知力

I drown it with a drink and out of date prescription pills

將它用酒精和過期的處方藥麻痺

And all the ones that love me

而那些愛我的人

They just left me on the shelf

卻只會將我晾在那置之不理

No farewell

告別都沒有一句

So before I save someone else

所以在要去渡誰之前

I've got to save myself

我得先渡我自己

 

I gave you all my energy and I took away your pain

我給你所有力量 助你將苦痛消盡

Cause human beings are destined to radiate or drain

人類註定要付出或索取

What line do we stand upon cause from here it looks the same

無論我們站哪一邊都只會是相似的結局

And only scars remain

只會留下傷痕痛心

 

Life can get you down so I just numb the way it feels

生活會讓人沮喪所以我選擇麻木掉感知力

I drown it with a drink and out of date prescription pills

將它用酒精和過期的處方藥麻痺

And all the ones that love me

而那些愛我的人

They just left me on the shelf

卻只會將我晾在那置之不理

No farewell

告別都沒有一句

So before I save someone else

所以在要去渡誰之前

I've got to save myself

我得先渡我自己

 

But if I don't then I'll go back to where I'm rescuing a stranger

但如果我沒這麼做 又回到幫助某個陌生人的處境

Just because they needed saving

只是因為他們需要幫助

Just like that

只是如此

Oh I'm here again

而我又重回窘境

Between the devil and the danger

面對做惡人還是入險境的難題

But I guess it's just my nature

但我想那就是我的本能

My dad was wrong

爸爸一直都錯了

Cause I'm not like my mum

因為我並不像媽媽

Cause she'd just smile and I'm complaining in a song

她只是微笑面對而我卻在一首歌裡發牢騷啊

But it helps

但這確實有用

So before I save someone else

所以在要去渡誰之前

I've got to save myself

我得先渡我自己

 

Life can get you down so I just numb the way it feels

生活會讓人沮喪所以我選擇麻木掉感知力

Or drown it with a drink and out of date prescription pills

將它用酒精和過期的處方藥麻痺

And all the ones that love me

而那些愛我的人

They just left me on the shelf

卻只會將我晾在那置之不理

No farewell

告別都沒有一句

So before I save someone else

所以在要去渡誰之前

I've got to save myself

我得先渡我自己

And before I blame someone else

在要去怨誰之前

I've got to save myself

我得先學會救我自己

And before I love someone else

在要去愛誰之前

Got to love myself

得先學會愛我自己

arrow
arrow

    QinXin 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()