作詞/作曲:Ed Sheeran

歌詞

Oh, misty eye of the mountain below

噢,霧山腳下云霧障目

Keep careful watch of my brothers' souls

小心地守護著同伴們的靈魂

And should the sky be filled with fire and smoke

他日戰火與硝煙籠罩天空

Keep watching over Durin's sons

請守護好我都靈子民

 

If this is to end in fire

若一切將焚於烈火

Then we should all burn together

讓我們一同燃燒

Watch the flames climb high into the night

凝視著跳躍的火苗升入濃重黑夜

Calling out father oh

呼喚著父輩的英名,噢

Stand by and we will

他與我們同在,我們將

Watch the flames burn auburn on

一同見證赤色的火焰席捲

The mountain side

整座孤山

 

And if we should die tonight

如果今夜我們在劫難逃

Then we should all die together

願你我共同見證死亡

Raise a glass of wine for the last time

讓我們舉杯致意

Calling out father oh

最後一次呼喚著父輩的英名,噢

Prepare as we will

共同做好了準備

Watch the flames burn auburn on

親見這赤色火焰吞噬

The mountain side

蒼莽孤山

Desolation comes upon the sky

碧空如洗不再

 

Now I see fire

如今我看見火焰

Inside the mountain

掠過孤山腹內

I see fire

我看見火舌

Burning the trees

舔過幽暗密林

And I see fire

我看見大火

Hollowing souls

掏空同伴靈魂

I see fire

我看見火海

Blood in the breeze

空氣中血腥瀰漫

And I hope that you remember me

即便分別,我希望你能記住我

 

Oh, should my people fall

噢,若我的子民淪陷

Then surely I'll do the same

我自然要與他們同呼吸共命運

Confined in mountain halls

在孤山惡龍的宮殿裡

We got too close to the flame

烈火與我們擦肩而過

Calling out father oh

呼喚著父輩的英名,噢

Hold fast and we will

千萬堅持住啊,​​我們將

Watch the flames burn auburn on

目睹這血色火焰吞噬

The mountain side

蒼莽孤山

Desolation comes upon the sky

碧空如洗不再

 

Now I see fire

如今我看見火焰

Inside the mountain

掠過孤山腹內

I see fire

我看見火舌

Burning the trees

舔過幽暗密林

I see fire

我看見大火

Hollowing souls

掏空同伴靈魂

I see fire

我看見火海

Blood in the breeze

空氣中血腥瀰漫

And I hope that you remember me

即便分別,我希望你能記住我

 

And if the night is burning

若黑夜燃燒

I will cover my eyes

我只好無奈的掩住雙眼

For if the dark returns

若黑暗勢力捲土重來

Then my brothers will die

我的兄弟會失去生命

And as the sky is falling down

當天空也塌陷

It crashed into this lonely town

這飄零的河谷鎮又怎能倖免

And with that shadow upon the ground

隨著天幕的陰影墜向地面

I hear my people screaming out

子民的尖叫充斥我的耳畔

 

Now I see fire

我看見火焰

Inside the mountains

掠過孤山腹內

I see fire

我看見火舌

Burning the trees

舔過幽暗密林

I see fire

我看見大火

Hollowing souls

掏空同伴靈魂

I see fire

我看見火海

Blood in the breeze

空氣中血腥瀰漫

 

I see fire (oh you know I saw a city burning out) (fire)

我看見這場火(噢,埃爾波爾戰火瀰漫)(火)

And I see fire (feel the heat upon my skin, yeah) (fire)

我看見這場火(滾燙得灼傷我的皮膚)(火)

And I see fire (uh-uh-uh-uh) (fire)

我看見這場火(啊啊啊啊)(火)

And I see fire burn auburn on the mountain side

我看見大火蔓延了整座孤山

arrow
arrow

    QinXin 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()